دانستنی‌های نوجوان | روستایی که همه باید از آن بیاموزیم
  • کد مطالب: ۱۴۹۸۵۴
  • /
  • ۰۴ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷

دانستنی‌های نوجوان | روستایی که همه باید از آن بیاموزیم

چندی پیش، در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۲۱، مردم «دون باسکو سووا» در جزایر فیجی با برگزاری یک برنامه‌ی پاک‌سازی در اطراف روستایشان با عنوان «روز پاک‌سازی روستا» و با شعار «فیجی را تمیز نگه داریم» تصمیم گرفتند روستایشان را به جایی تمیزتر و زیباتر تبدیل کنند.

ریحانه صادقی- مترجم- چندی پیش، در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۲۱، مردم «دون باسکو سووا» در جزایر فیجی با برگزاری یک برنامه‌ی پاک‌سازی در اطراف روستایشان با عنوان «روز پاک‌سازی روستا» و با شعار «فیجی را تمیز نگه داریم» تصمیم گرفتند هم روستایشان را به جایی تمیزتر و زیباتر تبدیل کنند هم به کودکان و جوانان و همه‌ی ساکنان روستا بیاموزند درباره‌ی پاکیزه نگهداشتن روستا و کشورشان آگاه‌تر و مسئولیت‌پذیرتر باشند.

این دفعه اولی بود که این برنامه اجرا می‌شد. در این روز، ۳۰ نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه‌ی دینی به همراه یکی از مسئولان مدرسه و چند نفر از جوانان روستا گشتند و زباله‌های رهاشده در طبیعت آن‌جا را جمع‌آوری کردند.

همه‌ی شرکت‌کنندگان در این گردهمایی بسیار مشتاق و خوشحال بودند که کار مفیدی برای روستا انجام می‌دهند. در پایان روز هم مردم روستا که از نتیجه‌ی کار بسیار خوشنود بودند، از برگزارکنندگان خواستند این کار را به برنامه‌ای همیشگی تبدیل کنند.

www.bosco.link

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.